Componentele jocului
Cărțile cu litere vor fi utilizate de fiecare jucător atunci când îi vine rândul pentru a citi câte o întrebare de pe acestea și pentru a crea cuvinte pe masa de joc.
O literă și punctajul aferent literei respective:
O întrebare de cultură generală și 4 variante de răspuns ABCD (cu o singură variantă corectă, reprezentată prin bulina neagră).
punct
Litere
A
I
E
R
T
O
N
U
S
C
Nr. cărți
48
48
38
38
32
32
26
26
20
20
puncte
Litere
L
M
P
D
G
B
F
V
Nr. cărți
13
13
10
10
9
9
8
8
puncte
Litere
H
Z
J
X
Nr. cărți
3
3
3
3
Side Note
* numărul de cărți pe care jucătorii le vor colecta din cutie, dacă vor raspunde corect la întrebarea de pe cartea citită;
* numărul de căsuțe de pe tabla de joc cu care vor înainta jucătorii, dacă au folosit acea literă în crearea de cuvinte noi.
De reținut!
Cărțile cu litere pot fi utilizate în crearea de cuvinte, indiferent dacă întrebările de pe acestea au fost sau nu citite într-o rundă anterioară.
Cărțile din mână, care nu sunt încă utilizate în crearea de cuvinte, nu se vor contoriza la punctaj.
Cărțile utilizate în formarea cuvintelor, odată așezate pe masa de joc, nu vor mai putea fi ridicate sau modificate.
Cărțile Negative (sau Black Cards) funcționează ca o carte normală cu litere și întrebări. Se pot construi inclusiv cuvinte cu acestea. Singura diferență e că au punctaj negativ.
punct
Litere
A
I
E
R
T
O
N
U
S
C
Nr. cărți
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
puncte
Litere
L
M
P
D
G
B
F
V
Nr. cărți
1
1
1
1
1
1
1
1
puncte
Litere
H
Z
J
X
Nr. cărți
1
1
1
1
Bine de știut!
Când îți vine rândul, citește întrebarea și variantele de răspuns de pe carte. Toți cei care răspund greșit, vor pierde fiecare numărul de puncte pe care le are cartea de pe care ai citit,
De reținut!
Dacă jucătorul a ajuns la linia de FINISH și deține în mână una sau mai multe cărți Black Card, punctajul negativ al acestora va scădea punctajul total cumulat pe tabla de joc. Acesta va muta pionul înapoi în funcție de punctajul negativ total al cărților Black Card și va continua jocul.
Exemplu În cazul unui joc Quick Game de 40 de puncte, jucătorul care ajunge la cele 40 de puncte, dar care încă are în mână un Black Card de -2 puncte, va trebui să construiască pe masa de joc cuvinte cu un punctaj total de 42 de puncte pentru a câștiga.
Jocul conține 42 de Cărți Speciale care oferă anumite avantaje sau dezavantaje în timpul jocului. Fiecare Carte Specială conține propriile instrucțiuni de utilizare.
Cărțile speciale sunt de două feluri: Boosters (utilizate după bunul plac de jucătorul care le deține) și Game Shakers (care se adresează tuturor jucătorilor și trebuie citite imediat cum au fost trase).
Cărți speciale: Boosters
Jucătorul poate utiliza una sau mai multe astfel cărți Boosters oricând dorește, în runda sa, înainte să înceapă să construiască cuvinte (cu unele excepții), conform instrucțiunilor de pe fiecare carte în parte.
1x Imunitate
1x Străjer
1x Invazie
3x Wild Card
2x Exchange 1 Black Card
2x Exchange 1 Vocală
2x Exchange 1 Consoană
2x Din Gunoi
4x Ceva Extra
2x Mână Nouă
2x Mână Magică
2x Pe Prietenie
2x La Pescuit
2x Fură 1 carte
2x Cucerire
1x O Nouă Șansă
Cărți speciale: Game Shakers
Sunt cărți care se adresează tuturor jucătorilor. Jucătorul care trage o astfel de carte e obligat să anunțe imediat după ce a tras și să citească indicațiile de pe aceasta în acel moment (chiar dacă e pe runda unui alt jucător).
3x Decartează 2
3x Rotește 1 carte
2x Fără dubluri
3x Pe din două
Bine de știut! La începutul jocului, după ce se împart primele 5 cărți jucătorilor, dacă cineva primește una sau mai multe cărți Game Shakers va anunța și le va pune direct într-un teanc de cărți folosite, fără să fie utilizate în prima rundă. În locul acestora va primi alte cărți noi, trase din cutie.
De reținut! Jucătorul care trage o carte Game Shaker și nu anunță sau omite să o citească imediat cum a intrat în posesia ei, atunci acea cartea i se va aplica doar lui (nu și celorlalți jucători), în momentul în care se va descoperi că acesta deține o astfel de carte Game Shaker.
În jocul de bază sunt disponibile 4 seturi de câte 4 cartonașe cu variantele de răspuns A-B-C-D și 4 pioni (pentru 4 jucători). Jocul poate fi extins la un număr mai mare de jucători utilizând extensile Word Colony®. Vezi extensiile disponibile aici...
Side Note
Fiecare jucător își va alege un set de 4 cărți cu opțiunile de răspuns ABCD la începutul jocului și pionul aferent fiecărui set.
Jucătorii vor folosi aceste cartonașe pentru a da răspunsul pe care ei îl consideră corect în fiecare rundă de întrebări.
Fiecare jucător va naviga cu propriul pion pe tabla de joc. Pionul va fi mutat de fiecare dată când jucătorul câștigă puncte (înainte) sau când pierde puncte (înapoi).
Side Note
Exemplu Dacă un jucător construiește un cuvânt cu o valoare totală de 5 puncte, acesta va înainta cu pionul său 5 poziții pe tabla de joc.
De reținut!
Doi sau mai mulți jucători pot ocupa aceeași poziție pe tabla de joc. În acest caz, pionii se vor suprapune pe aceeași poziție.
Fiecare joc are inclus un ghid complet cu instructiuni de joc.
Jocul de bază Word Colony® Ediția 1 Original vine într-o cutie specială cu un suport de cărți culisant. Jocul de bază Ediția 2 vine într-o cutie pătrată, cu capac și cu separatoare interne cu rol de susținere verticală a cărților pentru o experiență cât mai plăcută în timpul jocului.